Ser mediàtic és fàcil… si saps com fer-ho!

ImatgeDes que treballo al tercer sector he conegut persones de diverses entitats, la majoria petites, però no per això menys interessants que les que són més conegudes. Sovint, per aquestes entitats, aparèixer als mitjans de comunicació és una odissea, o almenys això pensen des de dins. Però ser mediàtic no és tant difícil, sobretot si saps com fer-ho, i tens clares algunes premises:

– Segur, segur que tens coses interessants a comunicar. A moltes entitats no s’adonen que allò que fan és d’interès. Una teràpia innovadora, conèixer com és el dia a dia, nous projectes i reptes de futur… Segur que tot plegat pot interessar a més d’un periodista.

– No pensis només amb els mitjans en les situacions complicades. Cal denunciar les retallades quan vulneren els drets de les persones, i les situacions crítiques a causa de la crisi, i totes les injustícies, que no són poques, que es pateixin. Però a la teua entitat també passen coses bones, i s’han d’explicar. Perquè si alguna cosa caracteritza al tercer sector és que no s’arronsa davant de les adversitats. Fem-ho saber!

– Sigues realista quant a objectius. Sempre és més fàcil, i recomanable, aparèixer als mitjans locals. Arribaràs al teu públic objectiu, a les persones més properes: als teus veïns, a coneguts, a la gent que ha sentit a parlar de la teua entitat però no la coneix en profunditat. A tota aquesta gent és a qui has de comunicar la teua causa. No menyspreïs l’abast i l’impacte públic dels mitjans que tens més a prop.

– Busca en aquests mitjans persones de referència amb qui puguis mantenir un contacte regular. Convida-les a conèxier l’entitat, i procura que a partir d’aquell moment estiguin al dia de tot allò rellevant.

Per als professionals de la comunicació ens pot semblar tot molt fàcil i evident, però hem de pensar que en moltes entitats aquesta figura no existeix, i tot i que cada vegada més es tracta d’un objectiu prioritari i fonamental per assegurar la supervivència de les entitats, no sempre es poden dedicar esforços a aquesta tasca. Per això cal marcar-se petites fites que a poc a poc contribueixin a una major rellevància i repercussió social.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: