Gràcies, Llúcia

Acabo d’arribar a la feina i, encara mig adormida, una companya m’entrega un sobre: “És d’una xiqueta de deu anys que va fer l’aniversari i que en la seua celebració no va voler regals, sinó recollir diners per al nostre centre”.

Tot i que no passa gaire sovint, no és la primera vegada que em trobo amb una història similar, però tot i això, en aquell moment em captiva. Els tòpics ens dibuixen una societat consumista, egoista i poc solidària, i jo em quedo admirada d’una nena de deu anys, la Llúcia, que no vol regals pel seu aniversari, sinó recollir diners i donar-los a una entitat sense ànim de lucre que li és propera. Més tard, la mare de la Llúcia, amb qui parlo quan truco a la petita per agrair-li enormement el gest, m’explica que la nena coneix un cosí segon que atenem a la nostra entitat i que ja fa tens que la filla està el que en diríem “sensibilitzada”.

Ni de captació de fons, ni de responsabilitat corporativa o RSC, ni de fundraising, ni de xerrades i accions de sensibilització. La Llúcia, mai ha sentit a parlar de tot això. Però s’interessa i es preocupa pels altres. I el dia del seu aniversari, que podria demanar un joc nou, roba, l’últim gadget electrònic o qualsevol capritx, decideix, sense que ningú li ho demani, ser solidària.

A ella, i a totes les Llúcies, gràcies.

Anuncis

Deixa un comentari

